Hemsidan kommer finnas kvar

Risken för nedläggning av Gullbrandstorps hemsida är över.
Efter mitt inlägg den 31 maj om att en nedläggning var nära, hörde Jonas Lundgren av sig till mig om att han kunde tänka sig att ta över administratörsarbetet för iGullbrandstorp.se. Jonas har bott i byn ca fem år och tycker att det har varit bra att få information om vad som händer i Gullbrandstorp.
Gullbrandstorps Samhällsförening som numera är ägare till domänen hade styrelsemöte den 6/7. Där beslutades det att Jonas driver sidan vidare.
Nu är det bara en fråga om att gå igenom de praktiska detaljerna som överlämnandet innebär men inom ett par veckor ska det vara löst.

Har du tips till hemsidan är du välkommen att maila det till admin@igullbrandstorp.se.

3 thoughts on “Hemsidan kommer finnas kvar

  1. Hej och tack för detta välkomnande!

    Jo, jag tycker att vår sida var till stor nytta när min familj och jag flyttade hit för några år sedan och jag har sedan dess varit en trogen följare av det som publicerats.
    Nu återstår bara att se om jag kan förvalta Frasses ”arv” på ett bra sätt…
    I det finns en förhoppning hos mig om att den redaktionella delen av arbetet stöttas upp via tips, artiklar och information som boende i Gullbrandstorp, Samhällsföreningen och andra organisationer som finns och verkar i bygden lämnar in, så att vi även fortsättningsvis vill kolla till sidan då och då.

    /Jonas

  2. Roligt med ett så glädjande besked! Välkommen som webb-administratör Jonas. Kanske du kommer att uppleva att du tas för given… då får du hitta ny motivation hos dig själv:
    Som att du själv uppskattat hemsidan som boende här byn, så är nog många tacksamma att det blir en fortsättning utan att du kanske hör nån ”talkör med hurrarop”… jag menar, ibland uteblir kanske reaktioner på inlägg, allmänn service o information om vad som är på gång . Ändå läser nog många (hoppas jag).
    Lycka till Jonas och Tack igen Frasse!

Kommentera

