Fiberutbyggnaden-Frågor & svar

Från ”Ordet är fritt” 16/9-14

Patrik frågar: ”Vad innebär det att utbyggnaden kommer att vara klar okt/nov? Kommer fiber att vara inblåst hos alla då? När kan jag som bor i omr 1 förvänta mig att man blåser in fiber? När ska resp omr säga upp sina befintliga abonnemang? Bara några av mina frågor. Jag vet att många tycker att informationen har varit dålig. Hoppas vi kan få en uppdatering snart.”

Stefan svarar: ”1. Det innebär att det beräknas att det ska vara klart nån gång i okt/nov. 2. Det är tänkt så att fibern ska vara inblåst då ja.
3. Det sker antagligen nån gång i okt/nov, inblåsning av fiber. 4. Det bästa är att man inte säger upp sitt nuvarande abonnemang förräns inblåsning av fiber är gjord. Man bör inte teckna ett nytt med nuvarande leverantör och binda sig på nåt år eller två nu, utan om det har gått ut så låt det vara tills man ska säga upp det. Personligen tycker inte jag att informationen har varit dålig. Har man varit på nåt informationsmöte så har man fått reda på allt man behöver + att utskick har gjorts till alla hushåll + att jag och några till har delat ut information till alla hushåll.”

Kommentera

